Header Ads

Lild suututti ammattiloukkaantujat osuvalla mainoksellaan


Jos joku on seurannut uutisia ja sosiaalista mediaa ovat ammattiloukkaantujat heränneet Lidlin mainokseen jossa mainostettiin uutta maitopurkkia mainoksella jossa luki:


Tunsin olevani oikea maito väärässä tölkissä.

Kaupoissa saattoi törmätä mainoksiin joissa luki:

Vihdoinkin uskallan tulla ulos maitokaapista. 

Nyt sitten kyseinen mainos on vaihdettu neutraalimpaan

Milbona on nyt Pohjolan meijeri.

Nyt herääkin sitten se suurin kysymys miksi transut, homot, lesbot tai kuka nyt ikinä onkaan loukkaantunut viestistä puhuisi asiasta niin kuin se olisi jotenkin loukkaavaan. Kyseessä on ensinnäkin ihan hauska mainos ja toisekseen mainos vain normalisoi esimerkiksi transseksuaaleja, homoja ja lesboja. Miksi näitä ihmisryhmiä pitäisi käsitellä silkkihansikkain? Niin kauan kuin emme voi nostaa vähemmistöjä samalle linjalle kuin muitakin tullaan heitä myös demonisoimaan samoin kuin käsittelemään silkkihansikkain ja jotenkin erikoisina. Kaikki me olemme vain ihmisiä joten annetaan mainosten olla mainoksia ja nauretaan yhdessä.

Teroitettakoon nyt arvon ammattiloukkaantujillekin vielä tekstin ydin asia joka on se, että lopetetaan ihmisten nostaminen hopeavadeille ja myönnetään, että homot, lesbot ja transutkin on ihmisiä joille saa nauraa ihan niin kuin miehille, naisille kuin heteroillekin.


Sisällön tarjoaa Blogger.