Header Ads

Kenellä naisista on korkein markkina-arvo?



Suomi24-keskustelussa esitetään havainto kolmesta naisesta baarissa:

  1. Kolmekymppisen tyylikkään ja käsittääkseni eronneen naisen joka siemaili drinkkejä jutellessaan ystäviensä kanssa oletettavasti matkailusta ym. Tätä naista lähestyi pari siististi pukeutunutta ja komeahkoa miestä, lopputuloksena ystävällinen jutustelu vaan ei muuta. 
  2. Nelikymppisen puuman joka puhui kaikille, otti huumorilla härskimmätkin jutut, eikä ollut tyly edes häntä yrittäneelle ätmin oloiselle miehelle. Ja yrittäjiä riittikin. Nuoret pojat kokeilivat onneaan, samoin kuin tavismiehet ja vanhat juopot. Ainoastaan komeimmat ja menestyneimän oloiset miehet jättivät kokeilematta.
  3. Hottiksen joka vietti aikaa lähinnä tanssilattialla, ja pöydässä muiden hottisten ympäröimänä. Tanssiessa ympärillä oli aina komeita miehiä jotka eivät kuitenkaan pyrkineet lähikontaktiin. Jopa vanhemmat miehet jättivät kunnioittavan välimatkan kun hottis kävi tiskillä hakemassa siideriä, luonnollisesti ottamatta katsekontaktia miesten kanssa. Hottista ei lähestynyt tai yrittänyt kukaan.
Kysymys kuuluu:
Kenellä naisista oli korkein MA? Puumalla jolla riitti eniten vientiä? Kolmekymppisellä jonka yrittäjät olivat tasokkaamman oloisia ja mahdollisesti yrittämässä muutakin kuin seksiä? Hottiksella joka omasi eniten tulevaisuuden potentiaalia?
Kommenteissa sanotaan seuraavasti:
  • Itse asiassa tämän palstatotuuden kyseenalaisti tuttu nainen joka argumentoi että markkina-arvo = kysynnän ja tarjonnan laki. Eli tällöin nainen jota yritetään eniten omaa korkeimman markkina-arvon.

    Eli puuma > hottis.

    Minun argumenttini hänelle oli että Toyotalla on enemmän ostajia kuin Ferrarilla. Moni renkaanpotkija neuvottelee Toyotan hinnasta autoliikkeessä, kun taas Ferraria tyydytään pelkästään katselemaan.
MARKKINA-ARVO = POTENTIAALINEN KYSYNTÄ.

Kotona tai baarin nurkassa kyyhöttävällä hottiksella on korkeampi markkina-arvo kuin puumalla, koska markkina-arvo ei tarkoita "toteutunutta kysyntää", eli vonkaajien määrää baarissa.

Toteutunut kysyntä

Kuka saa eniten ehdotuksia baarissa tai netissä? Miksi korkemman markkina-arvon henkilöt eivät useinkaan saa eniten ehdotuksia, varsinkaan livenä?

Tilannetta voidaan valaista toteutuneen kysynnän käsitteellä, johon vaikuttavat seuraavat asiat:

  1. Naisen markkina-arvon ja arvellun helppouden välinen suhde.
  2. Naisen otollinen lähestyttävyys ilman noloja pakkeja.
  3. Markkina-paikalle ominaiset alhaiset lähestymiskustannukset.
Baarissa eniten lähestymisyrityksiä saavat ne naiset, jotka vaikuttavat mahdollisimman helposti iskettäviltä suhteessa markkina-arvonsa korkeuteen. Vaatetuksellaan ja käytöksellään esille tulevat puumat mainostavat helppouttaan. Puuma ei voi myöskään antaa nyrpisteleviä pakkeja häntä jututtaville nuorille miehille kuten parikymppiset kanssasisaret.

Toinen tapa mainostaa helppoutta ovat tatuoinnit ja lävistykset. Toisinaan näkee väitteitä, joiden mukaan tatuoiduilla naisilla on suurin kysyntä. Väitteet pitävät paikkansa siltä osin, että tatuoiduilla naisilla on tyypillisesti suuri toteutunut kysyntä. Miehet mieltävät tatuoidut naiset helpoiksi saaliiksi ja siksi tekevät heitä kohtaan enemmän lähestymisiä.

Omat kokemukseni baareista kertovat, että baarien naiset tietävät oman markkina-arvonsa digitaalisen tarkasti. Liian tasokkaiden naisten iskemisyritykset ovat miehelle täyttä ajanhukkaa, ellei miehen tarkoituksina ole hakata päätä seinään tarkoituksella.

Loppuanalyysi

Rempseää ja ulospäin suuntautunutta puumaa on järkevää lähestyä, koska puumalta ei saa tylyjä ja noloja pakkeja ja onnistumisen todennäköisyydet vaikuttavat hyviltä. Todellisuudessa onnistumisen mahdollisuudet puuman kanssa eivät ole kovin hyvät, jos baarissa on vain yksi puuma ja kymmeniä hänestä innostuneita miehiä.

Kolmikymppinen tyylikäs nainen ja hottis ovat liimautuneina kavereihinsa. Kolmikymppinen saattaa myös olla varattu. Sisäänpäin kavereihinsa nojaavan naisen iskentä on toivotonta puuhaan, jos et satu olemaan parkettien parasta pelimieslaatua.

Kolmikymppinen tyylikäs nainen ja hottis ovat suurimmalle osalle baarin miehistä aivan liian tasokkaita. Mitä järkeä heitä on yrittää iskeä, ellei mies tykkää masokismista?

Lähde - Henry Laasanen, ihmissuhteet blogi

Miksi käyttäisit rahasi baarii kun voit saada enemmän tulosta aikaan esimerkiksi tutustumalla tähän listaan ja liittymällä jäseneksi.

Sisällön tarjoaa Blogger.