Header Ads

Ämpärimainos syrjii naisia ja on vastoin hyviä tapoja!?


Pikaruokaketjun toimitusjohtaja Jukka Nieminen kertoo tiedotteessa, että on edelleen eri mieltä neuvoston kanssa.


– Turpiin tuli, mutta jatkamme edelleen omalla mainoslinjallamme. Emme kokeneet missään vaiheessa mainosta naisia tai ketään muutakaan alentavaksi.
– Kampanja oli kertaluontoinen, joten sinänsä päätös ei tuo muutoksia käytännössä mihinkään.

Ketjun operatiivinen johtaja Merja Naumanen ihmettelee myös päätöstä todeten, ettei naisena kokenut mainosta millään lailla halventavaksi. 

– Kampanjoita tehdään kohderyhmällemme ja he ovat tyylistämme pitäneet. Esimerkiksi rohkeammat kalenterikuvat eivät ole aiheuttaneet valituksia vaan positiivista palautetta. Jatkossa emme silti lähde esimerkiksi rohkeampaan tekstiviestimainontaan, kuten nyt politiikan huipulla näyttää olevan trendinä.

“Katseenvangistijana ämpäri, ei Sieppi”

Mainonnan eettiselle neuvostolle laittamassaan selvityksessä pikaruokaketju huomauttaa, että mainoksessa haettiin näkyvyyttä rajatussa aikuisessa kohderyhmässä eikä sitä ollut esillä esimerkiksi ulkomainonnassa.
 
Lisäksi he pitävät ämpäriä mainoksen varsinaisena katseenvangitsijana. Ämpärillä oli mainokseen haettu räväkkyyttä, huumoria ja tehoa.
Ilmeisesti naisia ei saisi esiintyä mainoksissa kohta enää ollenkaan. Toisen kuvan joka loukkasi arvon ammattiloukkaantujia sanalla "tyttö" voit katsoa TÄÄLTÄ.

Lähde - Iltalehti.fi

Sisällön tarjoaa Blogger.