Header Ads

Terveys vinkkejä miehille


Praisaeng / www.freedigitalphotos.net


1.LIIKU
Tärkeintä on pitää yllä hyvää peruskuntoa joten unohtakaa hissit ja liukuportaat. Liikuntaa olisi hyvä harrastaa 20-30 min joka päivä.

2.ÄLÄ TUPAKOI
Jos tupakoit... LOPETA ! Tupakointi on syynä noin 88 prosenttiin keuhkosyöpäkuolemista ja se kaksinkertaistaa sydäntautiriskisi.

3.NUKU HYVIN
Unen laatu ja määrä on tärkeä asia. Unen määrä vaikuttaa välittömästi painon kasaantumiseen ja ruokahaluun. Uni myös vähentää stressiä ja auttaa sinua jaksamisen kanssa.

4.SYÖ TERVEELLISESTI
Hedelmät, vihannekset ja koko jyvä tuotteet ovat erittäin terveellisiä. Punaista lihaa tulisi välttää suurissa määrissä, mutta sen voi korvat esimerkiksi kanalla, kalalla, pavuilla tai pähkinöillä.

Pyri myös välttämään tyydyttyneitä rasvoja ja ruokia joissa on paljon suolaa ja sokeria.

5.SÄILYTÄ TERVEELLINEN PAINO

Miehen vatsan ympärysmitan tulisi olla alle 94 cm yleisesti joten pyri pitämään itsesi kunnossa. Painoideksi antaa suuntaa terveelliselle painollesi joten sitäkin on hyvä seurata.

Vain 53 prosenttia aikuisista ovat terveen painoisia pituuteensa nähden.

6.HALLITSE STRESSIÄSI
Vältä stressiä sillä se voi pitkään jatkuneena laukaista sairauksia tai pahentaa niitä. Moni puhuu joogan puolesta, mutta myös kävelyä yksikseen metsän siimeksessä tai vaikka päiväunet voivat auttaa.

7.SÄILYTÄ MIELENTERVEYTESI
Pyri varaamaan itsellesi aikaa ja kun tarvitset apua älä pelkää kääntyä ystäviesi tai perheesi puoleen. Ammattiavun hakemistakaan ei tarvitse hävetä !

8.JUO ALKOHOLIA KOHTUULLISESTI
Alkoholi voi olla osa terveellistä ja tasapainoista ruokavaliota, mutta ainoastaan kohtuullisesti nautittuna. Eli muista ohje nuora: "Nautitaan kohtuudella".

MUTTA ENNEN KAIKKEA HYMYÄ HUULEEN !

Sisällön tarjoaa Blogger.